MOTO GUZZI CALIFORNIA 1400 ABS TOURING

Projektom California 1400 , Moto Guzzi pretvára význam výrazu luxusný motocykel. Skĺbením v jedno, dvoch odlišných prvkov štýlu. Taktiež kombinuje dizajnový  výraz a najnovšie technológie. California sa stala symbolom schopnosti stavať výkonné a štýlové motocykle od roku 1921.

Viac detailov


18 700,00 € s DPH

Dostupnosť: skladom u dodávateľa, dodanie do 4 pracovných dní

1 kus na sklade

  • všetky štvorkolky sú homologované pre 2 osoby a dajú sa prihlásiť na SR ŠPZ
  • všetky náplne do štvorkolky, oleje, odborná montáž a otestovanie ZDARMA!
  • NAJLACNEJŠIE V SR !

Modely California Custom a Touring sú stavané ručne v továrni, v Mandelo del Lario a so svojimi inováciami, a štýlom reprezentujú zlomový bod v histórii jednej z najstarších a najrešpektovanejších značiek motocyklov.

Z USA do zvyšku sveta.
Moto guzzi California bola po viac ako štyri desaťročia najslávnejším Talianskym motocyklom na cestách celého sveta.
Kariéra tohto modelu započala v roku 1970, po tvrdých testoch v USA. Tak sa Moto Guzzi V7 stala súčasťou flotily LAPD (polície mesta Los Angeles). To bolo po prvý krát, čo v USA vyhrala verejnú zákazku iná ako americká firma. Týmto taktiež symbolicky porazila ich národných výrobcov.
Novinkou bol aj obrovský záujem v Európe, ktorý generovali tieto stroje v službách LAPD. V7 a V7 Special si získavali výbornú reputáciu a silné zázemie. Oproti strojom na fotkách
dialničnej stráže LAPD , je jasné že cilvilná verzia V7 je iná ako policajne kusy. Plicajné stroje dostali špeciálne zväčšené sedadlo, väčšie riadidlá, nášľapy a viac chrómovaných častí. To sú elementy, ktoré dodali modelu V7 populárny amerikanizovaný štýl a tak sa továreň rozhodla vyrábať samostatný model od roku 1971 s názvom California.
Počas siedmych generácii a 4 kubatúr bolo vyrobených viac ako 100 000 kusov tohto modelu.

Život hviezdy
Dobre známa všetkým , milovaná mnohými a doslova vyhľadávaná jazdcami, ktorí obľubujú dlhé trate. Počas 40 ročnej kariéry, Moto Guzzi hliadkovala na Amerických diaľniciach, sprevádzala monarchov a prezidentov, parkovala v garážach známich celebrít, hercov , spevákov… Tým sa navždy Moto Guzzi zapísala do svetovej histórie motocyklov.
Viac ako akýkoľvek iný model, vyrobený v Mandello del Lario, California reprezentuje hodnoty a silu Moto Guzzi ako značky. Štýl, komfort, spoľahlivosť a výkon.  Úspech motivovaný vzácnou kvalitou: Znalosť, ako skĺbiť komfort a prepravnú kapacitu do výkonného cestovného motocykla.

California 1400:Významný bod zlomu.
Predurčená byť dedičom najslávnejšom modely Moto Guzzi na svete. Jej cieľom bude sa minimálne priblížiť počiatkom úspechov z roku 1971. Má vyšliapnuté stať sa novým merítkom vo svojej kategórii. Úctyhodný a exkluzívny motocykel, schopný priťahovať pozornosť ľudí. Je symbolom , ktorý vystihuje  nápis “Made in Italy”.
Počiatkom tohto stroja bola štylistická intuícia, inovácie, ale stale rozpoznateľný dizajn dedičstva siedmych modelov California.  Hlavné prvky Moto Guzzi boli pretvorené na najdokonalejšie technológie najlepšieho motocyklového koncernu, dosahujúceho úspechy ako:

  • Najväčší dvojvalec vyrobený v Európe, schopný produkovať explozívny krútiaci moment 120 Nm už pri 2750 ot./min.
  • Prvý cruiser na svete vybavený trakčnou kontrolou a voľbou palivových máp, za čo vďačí technológii Ride by Wire. K dispozícii sú tri nastavenia: Tourismo, Veloce a Pioggia (Dážď)
  • Prvý Cruiser na svete vybavený LED technológiou (denného svietenia) v prednom svetlomete.
  • Nový dvojitý kolískový rám , vybavený elastickým podporným systémom , schopným redukovať prenos vibrácii
  • Nový kardanový pohon je tým najlepším na trhu, vďaka ktorému je motocykel tichý a jemný.

Pri bližšom pohľade , od kolies po prístrojovú dosku , od kvality montáže, po kvalitu povrchov zistíte, že tento model je definitívnym zvratom v histórii značky Moto Guzzi.

Dizajn: moderné línie legendy.
Elegantný a neokukaný dizajn modelu 1400 California prináša nezameniteľné tradície, kombinuje veľkosť a technológie, aké tu predtým neboli.
Prekvapujúco, dizajn aj tých najmenších komponentov vytvára na oko kontinuitu s predkami tohto modelu , ale napriek podobnosti , s nimi nemá ani jeden diel spoločný.    
Štylistické znaky sú   profil sedadla , chrómované držadlo spolujazdca a bočné panely inšpirované modelom T3. Tak isto aj pomer veľkosti palivovej nádrže a motora , ktorý má nová California spoločný so štýlom predkov ako je V7 a V850.
Tieto prvky dokonale završuje geniálna palivová nádrž, vyrobená z kovu s 21 litrovým telom a bočými panelmi , na ktorých je umiestnené logo orlice a sú vytvarované okolo mocných hláv 1400 kubíkového motora.

Osadená dvojvalcom do V , spolu s palivovou nádržou prispieva k tomu, že pri bočnom pohľade sa zdá tento motocykel zreteľne nižším a štíhlejším, za čo vďačí aj predĺženému rázvoru z 1560mm (posledný model Californie)  na 1685mm.
Dojem z horizontálne natiahnutého aerodynamického tela ešte podporujú chrómové tlmiče výfukov, ktoré končia až pri zadnom blatníku, ktorý obopína mohutnú 200 mm širokú pneumatiku a je vybavený nádherne vyzerajúcim LED svetlom so zabudovanými smerovkami. Pohľad spredu nie je o nič menej veľkolepý vďaka prepracovanému združenému svetlometu vybaveného technológiou LED denného svietenia, čo je u motocyklov absolútne exkluzívnym prvkom , okamžite podľa neho Californiu spoznáte.
Prednej časti celkovo najviac dominuje už spomínaný moderný svetlomet so šošovkou a prvky , ktoré sú dedičstvom zo starších modelov California ako sú prídavné svetlomety a veterný  štít.
Viac ako tridsať rokov po modely T4 sa ľahké zliatinové disky kolies dostali aj na model California 1400, avšak s moderným rebrovaným dizajnom. Obrovská zadná pneumatika s rozmermi 200/60 R16 kontrastuje s už tradičnejšou prednou pneumatikou o rozmere 130/70 R18.

46mm predná vidlica je ďalším odrazom slávneho dedičstva tohto motocykla. Úplne utesnená teleskopická vidlica svojim štýlom napodobňuje časti , ktorými boli vybavené modely V7 a V850. Priestor pre jazdca je perfektnou ukážkou kombinácie dizajnu a technológie, ktorá dala Californii život. Prístrojová doska vyčnieva svojim atraktívnym dizajnom a čitateľnosťou údajov. Samotný prístrojový panel je kruhového tvaru s priemerom 150mm s analógovým otáčkomerom na obvode multifunkčného displaya v strede.
Rukoväte riadidiel sú nové, tak isto ako aj riadidlá typu (Bullhorn). Panely pre ovládanie elektronických prvkov motocykla sú úplne nové, pričom si jazdec na Moto Guzzi môže po prvýkrát na pravej rukoväti zapnúť plnohodnotný tempomat.

“Elastický” motor
História značky Moto Guzzi zaznamenáva geniálne a inovatívne technické riešenia. Od “elastického” rámu navrhnutého Giuseppe Guzzi-m , na konci roku 1920, cez   aerodynamické štúdie v slávnom veternom tuneli a vývoj prvého 8 valcového motocyklového motora , až k prvému pozdĺžne uloženému dvojvalcu s kardanovým pohonom zadného kolesa a integrovaným brzdovým systémom.
Dnes, výrobca Californie 1400 prináša nový nápad uchytenia pohonnej jednotky do rámu, pričom tento system nazýva “elastic engine” (elastický motor).
Inovácie vyústili do nových štandardov ovládateľnosti motocykla, za čo vďačia novému uchyteniu motora, ktoré pozostáva zo sady úchytov a sady silent-blokov , ktoré dovolia motoru oscilovať okolo svojho ťažiska, čo výrazne eliminuje vibrácie  prenášané do zvyšku motocykla a tým aj do jazdca.
V záujme ešte väčšieho zlepšenia jazdného komfortu, je rám novým hlavným bodom dynamiky, posilneného a spevneného od zväčšeného krku riadenia, až po zadnú kyvnú vidlicu s veľkým priemerom.
Rám je charakterizovaný vysokopevnou trubkovou konštrukciou a dvojitým, uzavretým kolískovým tvarom s parametrami: Uhol riadenia je 32° , svetlá výška 155mm rázvor, ktorý z tohto motocykla určite nerobí len diaľničný stroj je 1685mm. Všetky tieto parameter prispievajú k stabilite a precíznosti ovládania a zmien smeru. Vďaka nízko uloženému ťažisku a jeho centrálnej pozícii je tento stroj na svoje rozmery prekvapivo ľahko ovládateľný.
Posed je len 740mm nad povrchom vozovky , vďaka čomu stačí dať dole nohy a na mieste s týmto motocyklom budete manévrovať s ľahkosťou skútra. Mohutný motor z Mandella. Ktorý reaguje aj na najjemnejšie dotyky plynovej rukoväte, necháva vibrácie ďaleko za spomienkami tých, ktorí jazdili Californie z dôb minulých.
Nostalgický jazdec by mohol pocítiť, že mu tam niečo chýba, ale stačí mu ponechať naštartovaný motocykel na stojane a uvidí prácu kamienkov pod motocyklom, spôsobenú účinkom dvoch 104mm piestov , ktoré zmiznú okamžite ako sa dotknete plynovej rukoväte.

Inovácie tu však nekončia. Predná vidlica je taktiež nová, s priemerom klzákov 46mm,  ktoré majú chod 120mm a na ich spodnej časti sú radiálne uchytené štvorpiestikové strmene Brembo.

Na druhej strane, zadné odpruženie dostalo tradičné riešenie, ktoré pozostáva z páru chrómových tlmičov s nastaviteľným predpätím pružín a naproti tomu disky kolies idu presne proti trednu.
Vynímajú sa tu rebrované disky s priemerom 18” vpredu a 16” vzadu. Aj vďaka mohutnej šírke disku 6” bolo možné vybaviť tento motocykel mohutnou pneumatikou o rozmere 200/60, ktorá zadymí na nejednej križovatke. California 1400 po tridsiatich rokoch opúšťa oslavovaný integrovaný systém brzdenia a je definitívne nahradený modernejším systémom ABS so silou , aká je pre túto kategóriu nevídaná.

Radiálne strmene so štyrmi horizontálne uloženými piestikmi, ktoré hryzú do páru perforovaných 320mm, plávajúcich kotúčov vpredu a 282mm kotúč s plávajúcim dvojpiestikovým strmeňom Brembo vzadu.

1380 cm3:  Najväčší V2 v Európe.
Pred príchodom Californie 1400 bol najväčším pozdĺžne uloženým V2 motorom motor modelu MGS01, čo bol v podstate pretekársky motocykel.
Motor Californie je evolúciou populárneho motora “Quattrovalvole” (štyri ventily) , pričom prevŕtaním tohto motora , pri zachovaní zdvihu dosiahli úctyhodný objem 1380 cm3 ato skrz rekordné vŕtanie 104mm. Avšak toto nie je len jednoduchý strojársky úkon, pretože zmenou prešli aj vonkajšie časti motora a samozrejmosťou bola aj úprava vnútorných častí. Všetko zavŕšila úplne nová elektronika motocykla.
Esteticky ako hliníková, ale mechanicky veľmi dôležitá mechanická súčasť je veko hlavy motora. Jeho veľkosť dokonale naznačuje objem motora a na svojom povrchu nesie logo MotoGuzzi. Veľká pozornosť pre detail je badateľná aj na rebrách samotných krytov hlavy.

Po malých blokoch s objemom 750cm3 aj veľká 1380-ka dostala elektronické vstrekovanie paliva MagnetiMarelli a súčasťou tejto konfigurácie je aj škrtiaca klapka s priemerom 52mm a elektronickým pohonom. Pretvorené bolo aj celé sacie potrubie, ktoré zvyšuje krútiaci moment pri nízkych otáčkach.
Debutom u motocyklov MotoGuzzi a celkovým debutom v triede Custom motocyklov je zavedenie systému elektronického plynu Ride By Wire, ktorý poskytuje možnosť voľby troch palivových máp: Tourismo(turistická), Veloce(rýchlosť) a Bagnato (mokro).

Tieto rozdielne palivové mapy dovoľujú jazdcovi si vybrať charakteristiku motora, ktorá je najvhodnejšia pre dané podmienky , podľa počasia a stavu vozovky.
Pravdupovediac, úpravou krútiaceho momentu, efektu brzdenia motorom a vstrekovania paliva dokáže jazdec z Californie vytvoriť jemný motocykel pre čo najväčší jazdný komfort, alebo agresívny motocykel pre toho, kto obľubuje športovú jazdu. Pre vlhké podmienky je pripravená taktiež mapa , ktorá dáva jazdcovi väčšiu istotu a kontrolu nad motocyklom.
To je ale nič oproti potenciálu, ktorý dokáže tento motor vyvinúť: 120Nm pri 2750ot./min. a 96 koní pri 6500 ot./min. (71kW)

Dynamický charakter motocykla kontroluje ,po prvý krát použitý v triede Cruisrov, systém kontroly trakcie, ktorý sa taktiež dá nastaviť v troch módoch , pre čo najväčší jazdný komfort a bezpečnosť.

Hlavy valcov majú po 4 ventily a sú poháňané vačkovým hriadeľom v každej hlave . Moderná povaha motora je taktiež reprezentovaná dvojitým zapaľovaním, v záujme zabezpečenia čo najdokonalejšieho spaľovania. Taktiež dva senzory kyslíka sa starajú o dokonalé miešanie zmesi , podľa podmienok , ktoré panujú v motore a mimo neho. To významne prispieva k ekonomickosti chodu motora a nízkym emisiám.

K celkovému zlepšenia chodu motora prispelo aj zväčšenie rebier na vonkajšej strane valcov, obohatené o brúsený povrch na vonkajších hranách a zväčšenie veľkosti olejového chladiča s termostatom riadeným ventilátorom, ktorý redukuje pracovnú teplotu motora. K zmenám sa pridal aj nový air-box pre lepšie dýchanie tohto mohutného motora z Mandella.
Výsledkom je , že motor Californie dosiahol zvýšenie palivovej ekonómie o 15-20%, v závislosti na vonkajších podmienkach, v porovnaní so svojim predchodcom 1200 quattrovalvole.

V prednej časti prevodovky nastali dôležité zmeny. Teraz je prevodovka 6-rýchlostná, namiesto päť, zatiaľ čo spojka sa zmenila z dvojlamelovej na novú suchú jednolamelovú spojku. Kardanový pohon zadného kolesa bol kompletne prepracovaný pre prenos obrovského krútiaceho momentu nového motora v komfortnej forme.

MOTO GUZZI California 1400 Touring:
Toto je California , ktorá úplne vystihuje svoj názov. Určená cestovateľom na dlhé trate a tým, ktorí sú závislí na motocykloch natoľko, že dokážu fungovať aj bez auta.
Vo všetkom čo znamená komfort, ako aerodynamická ochrana a prepravná kapacita, môže verzia Touring súperiť dokonca aj so štvorkolesovými vlajkovými loďami, avšak s pridaným pocitom slobody a jazdeckého potešenia aké vám môže dať iba Moto Guzzi.
Luxusne vybavená sedadlom s dvomi odtieňmi , veľkým ochranným štítom, chrómovanými prídavnými svetlometmi , 35 litrovými bočnými taškami a ochrannými prvkami motora, a bočných tašiek je California “ultra” chrómovaným “turistom”, ktorý je poháňaný najväčším v Európe postaveným motorom do V. So svojim ohromujúcim zvukom, je táto pohonná jednotka schopná dodať silu , ktorá nechá za sebou väčšinu dvoj aj štvorkolesových vozidiel.

Vaše zmysli uspokojuje aj keď len tak stojí, či už pred vchodom, alebo pred dverami garáže, kde si môžete prezrieť každý jej detail.
Momentálne je enormne veľký výber z motorov, podvozkov a technických lahôdok medzi ktorými nájdete aj možnosť výberu režimov odozvy motora , elektronický tempomat a alarm s imobilizérom. Všetky tieto lahôdky prichádzajú už v štandarde.
Množstvo vynikajúcich doplnkov v základnej výbave vám však nebráni si aj naďalej prispôsobovať váš motocykel podľa seba a na to tu je k dispozícii ešte rozsiahly katalóg originálnych doplnkov a príslušenstva Moto Guzzi.

Ladené výfuky , Chrómované a leštené komponenty , sedadlá všetkých typov a materiálov , a aplikácie, ktoré dovolia prepojiť špeciálny prístrojový panel s vašim iPhone-om alebo iPod-om. To umožní zobraziť na tomto prístrojovom panely rôzne informácie ako napríklad informácie z navigačného software-u.
Osobitná pozornosť bola venovaná chromatickému konceptu , založenému na dvoch tematických grafikách: Eldorado s tmavými orientálnymi líniami na nádrži, ktoré boli inšpirované motocyklami Kalifornskej diaľničnej stráže. Alebo grafický concept Ambassador , založený na klasickej čiernej farbe s bielymi líniami , podobńymi ako mali modely V7 a V850 California.

TECHNICKÉ PARAMETRE:

 

Motor 90° V-twin, 4-taktný, uchytený pomocou elastokinematického systému ktorý eliminuje vibrácie motora, MGCT kontrola trakcie, tempomat a ABS
Objem Motora 1380cc
Výkon 71 kW pri 6,500 ot/min
Maximálny točivý moment 120 Nm pri 2,750 ot/min
Prevodovka 6 rychlostna
Chladenie Vzduchom a olejom chladený so separátnym olejovým chladičom a pumpou
Predné odpruženie Hydraulická vidlica up side down,   Ø 46 mm,
Zadné odpruženie Kyvná vidlica z ľahkej zliatiny, dva zadné tlmiče nastaviteľné v predpnutí pružiny
Predná brzda Vypínatelné ABS. Dva plavajúce kotúče z nerezovej oceli, Ø 320 mm, 4- piestikový strmeň
Zadná brzda Kotúč z nerezovej oceli, Ø 282 mm,   plávajúci strmeň s 2 paralelnými piestikmi
Predná pneumatika 130/70×18
Zadná pneumatika 200/60×16
Dĺžka 2445mm
Šírka 1030mm
Výška 1460mm
Výška sedla
Prevádzková hmotnosť 337kg
Objem palivovej nádrže 20,5 (5 litrov rezerva)

Momentálne žiadne komentáre zákazníkov.

Only registered users can post a new comment.

doprava zdarma po celej SR

Štvorkolky:
Skútre:
VESPA SCARABEO SYM
Príslušenstvo:
MALOSSI POLINI SYMTEC
ARROW RMS TJD ITP
KIMPEX SHAD GIVI MOTUL

Prilby a moto oblečenie:

 
 
 

Košík  

(prázdny)

Nové produkty

Momentálne nie sú žiadne novinky

Social Bookmarks

Subscribe to my feed
Add to My Yahoo!
Add to My AOL
Add to My MSN
Google Reader or Homepage
Bookmark and Share