Aprilia Shiver 750 svojim uvedením na trh v roku 2007 spôsobila rozruch v motocyklovom svete svojou unikátnou výbavou. Bol to prvý motocykel vybavený jedinečným systémom elektronickej škrtiacej klapky Ride-by-Wire, ktorý znamenal skutočnú revolúciu, historický prechod od analógového sveta do sveta digitálneho.
Bol to prvý motocykel vybavený jedinečným systémom elektronickej škrtiacej klapky Ride-by-Wire, ktorý znamenal skutočnú revolúciu, historický prechod od analógového sveta do sveta digitálneho. Táto technológia, doposiaľ neprekonaná, dopĺňa vynikajúce štandardné vybavenie, ktoré robí zo Shiver 750 najlepší motocykel vo svojej triede. Samozrejme aj Shiver 750 sa v priebehu času vyvinul: technológia Ride-by-Wire sa dočkala druhej generácie, zlepšená bola aj ergonómia vďaka novým riadidlám a kužeľovému sedadlu a mierne kozmetické úpravy ho urobili ešte príťažlivejším.
K dispozícii aj verzia s 35kW!
POKROČILÉ ZAVESENIE
43 mm USD predné tlmiče so zdvihom 120 mm sú ideálnym riešením pre zvládanie mestskej prevádzky ako aj športovej jazdy. Bočne uložený zadný tlmič je priamo spojený s kyvnou vidlicou a má nastaviteľné predpätie pružiny a hydraulický odskok.
ŠPORTOVÉ BRZDY
K radiálnym brzdovým strmeňom, ktoré sa stali priekopníkom v tejto oblasti, Aprilia Shiver 750 pridáva brzdové kotúče ktoré su po obvode zvlené, čo dodáva motocyklu nie len po estetickej stránke, ale hlavne zlepšuje jeho brzdné vlastnosti. Zadné koleso je osadené brzdovým kotúčom s priemerom 250 mm a jednopiestikovým strmeňom, ktorý poskytuje adekvátnu podporu pre prednú brzdu. Systém je kompletne vybavený pancierovými hadicami pre zabezpečenie najlepšieho výkonu aj pri prudkom brzdení.
MOTOR: VÝKON A KONTROLA
Motor 90°V je skutočným míľnikom: motor o objeme 750 ccm je schopný dosiahnuť výkon motorov s ďaleko väčším zdvihovým objemom a môže sa pochváliť skutočne špičkovými technikými riešeniami. Vďala tomu, dokážu dvojvalce Aprilia skombinovať vysoko špecifický výkon s maximálnou využiteľnosťou a ľahkým ovládaním. Dostatok krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok, zanedbateľné vibrácie a plný výkon, to sú len niektoré z osobitných rysov Aprilia 750 V2. Ale to nie je zďaleka všetko: vďaka jemnému elektronickému riadeniu motora a systému Ride-by-Wire je výkon motora vždy plne pod kontrolou, riadenie motocykla v nízkych otáčkach je bezproblémové, znížila sa spotreba a paliva a zvýšila spoľahlivosť motora.
TRI RÔZNE CHARAKTERISTIKY
Vďaka systému Ride-by-Wire, si môže jazdec po stlačení tlačidla START (aj počas jazdy) jednu z troch palivových máp, ktoré radikálne zmenia charakter motocykla:
SPORT: priama a okamžitá odpoveď na pootočenie plynovej rukoväte, pre skúsenejších jazdcov
TOURING: plynulejšia odozva akcelerátora, ideálne do mestskej premávky
RAIN: zníženie krútiaceho momentu o 25%, pri zlej priľnavosti a na mokrej vozovke
MAXIMÁLNA ROVNOVÁHA
Kľúčovým bodom úspechu Shiver 750 je výnimočne vyvážený podvozok, ktorý poskytuje maximálny pôžitok z jazdy tak pre skúsených jazdcov ako aj pre začiatočníkov. Jediný motocykel pre skutočne široké spektrum jazdcov s rozličnými skúsenosťami.
VÍŤAZNÝ RÁM
>Rám Shiver 750 využíva všetky poznatky Aprilie, získané z pretekov motocyklov. Horná časť je tvorená z oceľových trubiek v kombinácii s hliníkovými bočnicami spojenými pomocou špeciálnych vysoko pevnostných skrutiek. Výsledkom je pevná a zároveň ľahká konštrukcia, ktorá bola navrhnutá pre uloženie úzkeho motora. Hliníková kyvná vidlica je skonštruovaná tak, aby zvládala asymetrické namáhanie spôsobené bočným uložením tlmiča. Toto riešenie poskytuje dostatok miesta pre uloženie výfukového potrubia a zároveň poskytuje dostatočnú izoláciu pred teplom a dostatok miesta pre jednoduché nastavenie tlmiča.
TECHNICKÉ PARAMETRE
Motor
Aprilia four stroke 90° longitudinal V twin. Double overhead camshaft with mixed gear/chain drive; four valves per cylinder. 3 maps Ride-by-Wire System.
Objem
749,9 ccm
Maximálny výkon
95 koní (69,8 kW) / 9.000 ot/min
Maximálny krútiaci moment
80,9 Nm / 7.000 ot/min
Chladenie
vodou
Predné tlmiče
Ø43 mm USD, 120 mm zdvih
Zadné tlmiče
Aluminium alloy swingarm. Hydraulic monoshock absorber, with adjustable rebound and preload. Wheel travel: 130 mm
Predná brzda
Dva oceľové plávajúce kotúče s priemerom 320 mm, 4-piestokové radiálne strmene, pancierové hadice,
Zadná brzda
Oceľový kotúč s priemerom 240 mm, jednopiestikový strmeň, pancierové hadice